Finn motivasjonen

  • Skrevet 14.12.2016
  • Klokken 16:27

Mange sliter med motivasjon bde innen trening, jobb, skole eller lignende. Som alle andre, s har jeg slike dager hvor motivasjonen min ikke strekker til, men hva gjr man da? Reflekter. Reflekter over hva du vil. Hva er mlet ditt? Hva nsker du f ut av dette?Hva er drmmen? Hvis det er vanskelig komme seg p trening, s tenk p flelsen etterp. Ikke sleng rompa ned p sofaen nr den skriker etter deg. Tenk heller p hvor god den sofaen er etter en god og hard kt p gymmen. Hvis du ikke fler noe for trene, s dra p gymmen, vr der i fem minutter og se hva kroppen forteller deg. Forteller kroppen deg at dette gr ikke i dag? Vel da har du prvd. Du har stilt opp og kan dra hjem og nyte den sofaen resten av kvelden. Ofte s er de verste dagene, de beste treningsdagene. Likevel er det ikke alltid s lett som man ser det for seg. Derfor kommer jeg med et par tips. 

  • Ingen unnskyldninger → Rett slett slutt lag unnskyldninger nr sofaen skriker etter deg. Du har ikke tid? Vel lag deg tid. St opp noen minutter fr, dra fr, lag mat dagen fr, og lag plass p timeplanen. Mange har et hektisk liv, og bde jobber, har barn, barna skal p trening, lage mat, vaske huset, men likevel, s klarer de dra p trening. Hva har du da som unnskyldning? Ingen. Man kan alltid lage tid om man nsker. 
  • Fleksibilitet → Du trenger ikke trene flere timer hver dag. Du trenger bare 20 -30 minutter og du har allerede en god treningskt. 
  • Opp st → Vel s klarer du E N D A finne unnskyldninger som ikke br eksistere. Da kan du reise deg opp, g rundt i stua, gjr simple velser i reklamepausene, vask huset, stvsug gulvet.. Gjr noe. 
  • Pass deg for overtrening → Dette er noe jeg har gjort og som virkelig slo hardt tilbake p meg. Ta det pent i begynnelsen slik at du ikke gr rett p veggen og dasker deg selv i bakken. Kroppen trenger restitusjon for fungere. 
  • Gjr det morsomt → Endre treningsplanen kan gjre mangt. Skap variasjoner, velg det som er gy og sett i gang! Orker du ikke treningssenteret? Vel spill vollyball, svm i svmmehall, spill fotball med venner eller kanskje du bare vil ha en simpel lpetur?

Dette er noen tips som jeg hper fr deg p en god vei. Sett p deg treningstyet - kanskje noe nytt? Sett p lpeskoene og sett i gang. la kroppen vre i aktivitet er viktig. Om det er bare fem minutter, s er de fem minuttene gull verdt i forhold til ingenting. 

-Benedicte Kristiansen Holm

 


 


kommentarer: 2




Victoria Larsen

14.12.2016 kl.16:39

S flott innlegg!

Benedicte Kristiansen Holm

14.12.2016 kl.21:37

Victoria Larsen: Tusen takk!

Legg igjen en kommentar

hits