Finn motivasjonen

  • Skrevet 14.12.2016
  • Klokken 16:27

Mange sliter med motivasjon både innen trening, jobb, skole eller lignende. Som alle andre, så har jeg slike dager hvor motivasjonen min ikke strekker til, men hva gjør man da? Reflekter. Reflekter over hva du vil. Hva er målet ditt? Hva ønsker du å få ut av dette?Hva er drømmen? Hvis det er vanskelig å komme seg på trening, så tenk på følelsen etterpå. Ikke sleng rompa ned på sofaen når den skriker etter deg. Tenk heller på hvor god den sofaen er etter en god og hard økt på gymmen. Hvis du ikke føler noe for å trene, så dra på gymmen, vær der i fem minutter og se hva kroppen forteller deg. Forteller kroppen deg at dette går ikke i dag? Vel da har du prøvd. Du har stilt opp og kan dra hjem og nyte den sofaen resten av kvelden. Ofte så er de verste dagene, de beste treningsdagene. Likevel er det ikke alltid så lett som man ser det for seg. Derfor kommer jeg med et par tips. 

  • Ingen unnskyldninger → Rett å slett slutt å lag unnskyldninger når sofaen skriker etter deg. Du har ikke tid? Vel lag deg tid. Stå opp noen minutter før, dra før, lag mat dagen før, og lag plass på timeplanen. Mange har et hektisk liv, og både jobber, har barn, barna skal på trening, lage mat, vaske huset, men likevel, så klarer de å dra på trening. Hva har du da som unnskyldning? Ingen. Man kan alltid lage tid om man ønsker. 
  • Fleksibilitet → Du trenger ikke å trene flere timer hver dag. Du trenger bare 20 -30 minutter og du har allerede en god treningsøkt. 
  • Opp å stå → Vel så klarer du E N D A å finne unnskyldninger som ikke bør eksistere. Da kan du reise deg opp, gå rundt i stua, gjør simple øvelser i reklamepausene, vask huset, støvsug gulvet.. Gjør noe. 
  • Pass deg for overtrening → Dette er noe jeg har gjort og som virkelig slo hardt tilbake på meg. Ta det pent i begynnelsen slik at du ikke går rett på veggen og dasker deg selv i bakken. Kroppen trenger restitusjon for å fungere. 
  • Gjør det morsomt → Endre treningsplanen kan gjøre mangt. Skap variasjoner, velg det som er gøy og sett i gang! Orker du ikke treningssenteret? Vel spill vollyball, svøm i svømmehall, spill fotball med venner eller kanskje du bare vil ha en simpel løpetur?

Dette er noen tips som jeg håper får deg på en god vei. Sett på deg treningstøyet - kanskje noe nytt? Sett på løpeskoene og sett i gang. Å la kroppen være i aktivitet er viktig. Om det er bare fem minutter, så er de fem minuttene gull verdt i forhold til ingenting. 

-Benedicte Kristiansen Holm

 


 


kommentarer: 2




Victoria Larsen

14.12.2016 kl.16:39

Så flott innlegg!

Benedicte Kristiansen Holm

14.12.2016 kl.21:37

Victoria Larsen: Tusen takk!

Legg igjen en kommentar

hits