Trening med stikk

  • Skrevet 11.08.2014
  • Klokken 12:13

Er det en ting som er fint på ferie så er det å trene med stikk. Når man er på ferie er det ikke alle som har tilgang til et treningstudio, så da er trening med stikk et perfekt hjelpemiddel. Den er enkel å ta med seg i både koffert og vekse, og man har mange muligheter til å trene med den. Det er utrolig mange øvelser som kan utføres med hjelp av stikk. Du kan få kjøpt strikk i de fleste sportsbutikker. Dem har også et fint utvalg av strik på X-life.

Nå har jeg tatt frem noen eksempler som kan utføres med hjelp av strikk. Som dagt et perfekt hjelpemiddel på ferie tur. Abefaler å trene med strikk hvis man har mulighet til det. Selv trente jeg med strikk hver dag i Hellas for å holde meg litt aktiv, og det har hjulpet. Så en perfekt løsning. Det er ingen unnskyldninger for å sluntre unna trening. 



? Skulderpress : Stå på strikken med føttene i skulderbreddes avstand. Stram stikken slik at den gir motstand når man har overarmene vannrett ut ved skulderene og underarmene rett opp. Strikken skal være på baksiden av armene. Dermed før armene opp over hodet. Senk dem til utgangsposisjon. 



? Sideløft: Stå på strikken med en skulderbreddes avstånd med føttene. Strikken skal strammes så mye at den gir motstand når man løfter armene til siden i 45 graders vinkel. Løft opp til skulderhøyde. Hold albuene lett bøyd, og senk ned igjen.



? Tricepsløft bakover: Stå på strikken med skulderbreddes avstand. Bøy fremover i hofteleddet. Trekk overarmene vakover, og hold dem der. Dermed press underarmene bakover til man kjenner at det tar godt. tilbake i utgangsposisjon.


?Knebøy : Stå midt på strikken med en skulderbreddes avstand mellom føttene. Vikle strikken rundt hendene, og hold hendene litt høyere enn skuldrene, slik at du kjenner at den gir god motstand. Gjør knebøy (squat) der du presser rumpe godt bakover og bøyer knærne, slik at lårene er parallelle med gulvet og du holder overkroppen så rett du klarer.

Dette er enkle øvelser med strikk som jeg pleier å gjøre hvis jeg ikke har et trenigstudio å dra til. Jeg pleier å ta en haug andre også, men dere kan søke dere frem på nettet og finne øvelser som dere selv liker. Istedenfor at jeg ramser opp til 20 øvelser.

Hvem øvelse med strikk liker du best å gjøre?


kommentarer: 0




Legg igjen en kommentar

hits